Uvedení výrobku na trh |
Je specifickým mechanismem (okamžikem), který může ve světle rozdílných výkladů postupně vznikajících legislativních norem působit nepříliš určitě, nicméně pro popsání základních okolností tohoto významného okamžiku lze použít např. výklad, vycházející ze znění §2, pís.b) zákona č. 22/1997 Sb. o technických požadavcích na výrobky v aktuálním znění od 20. 7. 2011: "Uvedení výrobku na trh je první dodání výrobku na trh v rámci obchodní činnosti, kterým se rozumí předání nebo nabídnutí k předání výrobku nebo převod vlastnického práva k výrobku za účelem distribuce, používání nebo spotřeby na trhu Evropské unie, nestanoví-li zvláštní zákon jinak“. Poněkud šířeji je možné použít výklad tohoto pojmu s použitím Příručky k zavádění směrnic dle tzv. nového a globálního přístupu (viz kap. 2.3) z něhož je patrné:
I výrobky vyrobené nebo dovezené k zajištění provozních potřeb při vlastním podnikání výrobců nebo dovozců či výrobky poskytnuté k opakovanému použití, je-li u nich před opakovaným použitím posuzována shoda s právními předpisy, pokud to stanoví nařízení vlády pro vymezenou kategorii výrobků, jsou uvedeny na trh. Nutnou podmínkou v uvedení výrobku na trh je skutečnost, že ustanovení příslušné národní legislativy musí splňovat výrobek při každém uvedení na trh. Proces uvedení výrobku na trh je tedy poněkud odlišný od prodeje výrobku, když uvedení na trh nemusí nutně znamenat realizovaný prodej předmětného výrobku. Kdy není výrobek uveden na trhVýrobek není uveden na trh, když:
|